Kapcsolt telefonvonalon történő kommunikáció
A legrégebben alkalmazott technológia. A riasztóközponthoz csatlakoztatott érzékelők jeleit a központ feldolgozza, és a hozzá kapcsolt kommunikátor segítségével a vezetékes telefonhálózaton egy telefonhívás formájában továbbítja a távfelügyeleti központ felé. A riasztóközpont napi egy alkalommal - riasztási és egyéb eseménytől függetlenül - úgynevezett „életjelet" küld a távfelügyeleti központba, tesztelve ezzel a központ és az átvitel (telefonvonal) működőképességét. A riasztórendszer ezáltal a telefonvonalon forgalmat generál, melynek költségei az ügyfelet terhelik. A rendszerre kapcsolt telefonvonal esetében hívásvárakoztatási szolgáltatást nem lehet alkalmazni, továbbá a távbeszélő szolgáltató díjtartozás miatti kimenő hívás korlátozása a jelzések eljutatását hiúsítja meg a központba.
További hátránya, hogy az átviteli út szabotálható, a telefon vezeték elvágásával a jelzések szintén nem jutnak el a távfelügyeleti központba, a hibáról akár 24 óra elteltével a következő tesztjel kimaradásával értesülünk.
A kapcsolt telefonvonalas átjelzés egyetlen előnye, hogy ennek a létrehozása igényli a legkisebb költséget,mivel csak egy analóg telefonvonal kell hozzá, a riasztóközpontok telefonos kommunikátora rendelkezésre áll.